Rahvasaadiku kuludest võiks autoliisingu ja kütuse asemel hüvitada jalgrattakulud, leiab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.

- Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
- Foto: Andras Kralla
Värske kliimalepe Pariisis ja tervisliku eluviisi menu tuleks muuta ka riigikogulase sihiks. Kliimaleppe järgi peaksime liikuma rohkem taastuvenergia poole. Selle alla võib vabalt liigitada jalutamise, rattasõidu või ka rulatamise. Elektriauto sobitub samuti taastuvenergia rühma.
Kõik tööga seotud reisid saab lahendada märksa lihtsamalt kui isikliku autoga. Kas selleks on rendiauto, riigikogu autopark või mõni muu lahendus, jäägu edasiseks aruteluks. Kindel on aga see, et isiklik auto on märksa suurem kulu kui ühiskasutuses masin. Sestap tulekski isiklikest transpordivahenditest pigem hüvitada neid, mis üheaegselt on rahakotisõbralikud ja samas ka paitavad keskkonda.
Vähem silmakirjalikkust
Kui rahvasaadikud otsustavad edendada rohelist eluviisi, siis võiks ka nende isiklikke pingutusi selle eest kinni maksta. Autosõit võiks jääda riigikogulase palga sisse, selleks ei ole vaja lisada eraldi kuluhüvitist. Küll aga vajab rahvas oma saadiku eeskuju. Kui riigikogu liige võitleb tervema ja puhtama Eesti nimel, siis näidaku seda.
Ma ei taha näha silmakirjalikke poliitikuid, kes näiteks autostumise vähendamise nimel propageerivad ühistransporti, aga ise vuravad ikka edasi Audi või Mercedesega. Ei taha näha elektriautode eest võitlejaid, kes ise tangivad ikka edasi bensiini või diislit.
Kui tahad jalgrattaga tööle pedaalida, olen nõus aitama. Kui ise ei jõua pedaalida, saab lisada ka elektrimootori, mis vaeva kergendab. Leiame lahenduse. Olen nõus hüvitisega, mis peaks üheaegselt säästma loodust, vähendama riigi rahakulu ja edendama tervist. Saadik, ole see, mille nimel võitled.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!